.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیام نوروزی آیت الله نورمفیدی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۳ پیامی را خطاب به مردم استان صادر کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در این پیام ضمن آرزوی سالی خوش برای ملت ایران به ویژه مردم استان گلستان، بر عزم ملی، همدلی و همراهی مسئولان و مردم بر اجرای سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند، تاکید کرد.

متن پیام نماینده ولی فقیه در استان گلستان بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبراللیل والنهار، یا محولال حول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال /ای خدایی که همه دلها و چشمها در اختیار توست. گرداننده دلها و چشمها هستی. ای خدایی که گردش شب و روز در دست قدرت توست و ای خدایی که سالها و حالات ما انسانها را متحول میکنی، خدایا در این سال نو حال ما را به بهترین حالات تبدیل کن. حلول سال ۱۳۹۳ هجری شمسی را به همه برادران و خواهران استان گلستان تبریک عرض میکنم. امیدوارم برای همه ملت ایران و به ویژه مردم استان سالی پربرکت باشد. اولین روز سال ۱۳۹۳ مصادف با روز جمعه، عید اسلامی، است که این تقارن را باید به فال نیک گرفت. امیدوارم پروردگار در این سال جدید نظر لطف خودش را به ملت ما بیشتر کند. سال ۱۳۹۲ توسط مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده بود و به لطف الهی حماسه سیاسی آن با برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری به بهترین شکل و گسترده ترین شرکت مردم و بعد از آن هم با برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، به تحقق پیوست که در نتیجه ان دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد و با آمدنش امید و نشاط را در جامعه ما به وجود آورد. تحقق حماسه اقتصادی نیاز به راهکار دارد که با ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، این راهکارها هم مشخص شدند. به عبارت دیگر حماسه اقتصادی باید در غالب اقتصاد مقاومتی متجلی شود. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در یک جمله تعریف کنیم، یعنی اینکه اقتصاد ما باید رو به رشد، پیشرونده، متعالی و مقاوم باشد، به عبارت دیگر در برابر فشارهای دشمنان نشکند و در عین حال روند رو به رشد داشته باشد. اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد و همه مردم و مسئولان باید به این الزامات پایبند بوده و خواهان پیشرفت کشور باشند. تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تردید نیازمند توجه ویژه به این الزامات است. برخی از این الزامات عبارتند از:

۱- رهایی از وابستگی به نفت: از هنگامی که نفت استخراج شد اقتصاد ما وابسته به نفت شد. این وابستگی اقتصاد ما را شکننده کرد. امروز نفت در اختیار قدرتمندان عالم است و اینها قیمت آن را تعیین و حتی تحریم میکنند. اقتصادی که چنین وضعیتی داشته باشد در شرایط بحرانی میشکند.

۲- مردمی شدن اقتصاد: وقتی مردم وارد عرصه شوند ما قطعا پیروز خواهیم شد. دفاع مقدس اگر در انحصار نیروهای رسمی مسلح بود با مشکل مواجه میشدیم. مردم قدرت لایزال هستند که به قدرت لایزال الهی متصل است.

۳- توجه به تولید رقابتی و حمایت از تولیدکنندگان: کالاهایی را تولید کنیم که در بازارهای بین المللی علاوه بر رقابت توانایی سبقت گرفتن از کالاهای مشابه خارجی را هم داشته باشد. آسان سازی و همراهی همه دستگاهها با تولیدگران نیز در این زمینه باید مدنظر باشد. اگر کسی به دنبال این است نباید در پیچ و خمهای اداری خسته شود. تولیدکنندگان باید احساس کنند که در جامعه منزلت دارد. تولید جزو اعمال صالحه محسوب میشود، عمل صالحی که ذات اقدس الهی وعده ورود به بهشت را منوط به آن کرده است. چه عمل صالحی بالاتر از اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری وجود دارد؟

۴- مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی: باید فضای فعالیت اقتصادی سالم باشد تا هر کسی که وارد این فضا شد احساس امنیت کند و مردم و مسئولان نیز از او حمایت کنند.

۵- توجه به صنایع دانشبنیان

۶- گسترش صادرات و کنترل واردات اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با همه خصوصیاتی که مقام معظم رهبری بیان کرد و اقتصاددانان نیز تشریح کردند نیاز به عزم ملی دارد.

حل مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه، فکر و زمان است. از اقتصاددانهایی که برتری و سلامت فکری دارند باید استفاده شود تا بتوانیم در درازمدت به یک اقتصاد شکوفا و پیشرونده تبدیل شویم که در دنیا قدرت اظهارنظر داشته باشد. امیدوارم توفیق الهی و دعای خیر مدم همیشه همراه مسئولان باشد و سال ۱۳۹۳ شاهد برداشتن گامهای محکم، پیگیر و بابرنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم به گونه ای که اواخر سال آینده از اجرای آن احساس شادی و نشاط کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.